LanciaThema.nl

Navigatie

Birth of a Thema 8.32 SW

mei
01
2009

RDW Lelystad

Terwijl ik terugliep naar de auto die net door de keurmeester weer in de werkplaats was gezet, zei hij: “Schrijf maar een positief verhaal over de RDW op internet, hij is goedgekeurd!”. Wat een opluchting. De Thema 8.32 SW is vanaf vandaag legaal op kenteken geregistreerd. Hij mat gemiddeld 77db waar ergens in de 80 was toegestaan.
Na het uitlijnen van vanochtend ben ik eerst begonnen met het kortsluiting probleem. Gelukkig was de fout snel gevonden. De lichtjes in de C-stijl maakten via de achterkant contact met de carrosserie. Er staat altijd spanning op die lampjes, ze worden aan- en uitgeschakeld via de minpool die geactiveerd wordt als de deur open gaat. Na wat isolatietape aan te hebben gebracht branden de lampjes zoals het hoort, deed het klokje het meteen en werkte de alarmverlichting ook.
Vervolgens heb ik de afdekplaat over de dorpel gemonteerd zodat deze ook weer netjes afgewerkt is. De passagierszijde moet nog, maar dat zal geen problemen opleveren. Ook heb ik de bekabeling van het gordel-vast lampje gemaakt. Deze was kapot getrokken omdat hij achter de stoel was blijven haken. Nu hangt hij er weer netjes gesoldeerd bij en gaat het lampje op het dashboard branden als ik de gordel vergeet.

Toen was het tijd om naar de RDW te rijden. Ik zette de auto in zijn achteruit en liet de koppeling opkomen. De motor sloeg af en de koppeling bleef op de grond liggen. “Niet nu he”, dacht ik. Gelukkig werkte de koppeling weer als ik hem omhooghaalde met mijn voet dus ik on verder rijden. Een kinderziekte die me nu niet uitkwam maar die wel opgelost moet worden. De reis naar de RDW ging voorspoedig en de benzinemeter kreeg zowaar zin om een tankniveau aan te gaan geven. Nog niet correct, maar wel hoopvol! In Lelystad werd ik netjes ontvangen. Je mocht kofiie e.d. pakken en ik kon wachten in de kantine. Vooraf moest het keuringsbedrag wel betaald worden (€ 375,- een aderlating maar een goed doel). Daarna kwam de keurmeester me halen, hebben we de auto samen bekeken en werden alle nummers van het gehele inlaat en uitlaattraject genoteerd. Alle productienummers + tekening komen in hun archief. Hij zei me dat alles er netjes origineel uitziet en dat de keuring wel los zou lopen. Ik had tenslotte geen petje op, geen open uitlaat en geen open luchtfilter.

RDW Lelystad - Lancia Thema 8.32 SW

RDW Lelystad - Lancia Thema 8.32 SW


Nadat er een digitale toerenteller geplaatst was die aangaf dat mijn toerenteller teveel aangeeft (zo’n 3 a 400 tpm) ging de keurmeester aan de slag. Hij reed ver weg op de testbaan en deed daar de geluidsproeven. Ik kon alleen toezien en hopen op het beste. Toch wel erg spannend zo. Ondertussen kwamen er al sms-jes binnen die vroegen naar de status bij de RDW. Fijn dat er zo meegeleefd wordt. Het goede nieuws kwam na de tests. Ik hoop dat de RDW het stuk zo positief genoeg vindt.

Written by admin in: Weblog 8.32 SW |

Geen reacties »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Powered by WordPress | LanciaThema.nl Theme | Theme based on Aeros Theme