LanciaThema.nl

Navigatie

Birth of a Thema 8.32 SW

apr
29
2009

Afwerking, de laatste puntjes…

Nee, de auto is nog niet helemaal klaar. Er zijn nog allerlei kleinigheden die gedaan moeten worden. De achterklep moest nog kunnen sluiten en dat heb ik vandaag maar eens gedaan.

Helaas is de achterklep tijdens de restauratie aangepast. Het was een type 1 klep met een drukknop linksonder in het typeplaatje. Deze gaten zijn dichtgelast en er is een type 3 klep van gemaakt. Hiertoe is laswerk verricht en een handel geplaatst. Op zich ben ik niet zo te spreken over de kwaliteit van deze werkzaamheden, maar ja, ik heb de auto nou eenmaal zo gekocht. Een type 3 sluiting paste er niet in omdat het binnenwerk van de deur dat niet toelaat. Een mechanisme van een Berlina ging ook niet omdat hier helemaal geen plek voor was. Op het oog leek het me dat een sluitmechanisme van een Kappa zou moeten passen, dit bleek echter ook niet zomaar te kunnen. Nu heb ik uiteindelijk een sluiting van een type 1 geplaatst en deze met een staalkabel verbonden met een magneetmotortje uit de K. Zo sluit de klep weer netjes en kun je deze niet met een knop op de klep openen. Voor het openen gebruik je het drukknopje in het dashboardkastje, dan springt de klep los.

Achterklepsluiting - Lancia Thema 8.32 SW

Achterklepsluiting - Lancia Thema 8.32 SW


Het systeem blijkt niet helemaal feilloos, als ik de deuren sluit met de CV springt de klep ook open! Daarmoet ik wellicht nog wat aan doen, maar als ik de klep sluit is alles gewoon op slot.

Ook heb ik wat lampjes weer wakker gemaakt. Vooral rechtsachter had problemen. Mistlamp en remlicht deden het niet. Na wat staalborstelwerk functioneert het weer. Ook het kleine stadslichtje rechtsvoor brand weer. Die bleek geen massa te krijgen. Die heb ik gewoon van een massapunt weggehaald en toen was er weer licht en gaf het checkpaneel geen enkele foutmelding meer!

Op aanraden van DJ8.32 heb ik de stuurkolom weer uit elkaar gehaald omdat ik het stuurwiel gedemonteerd heb gehad om deze rechtuit te zetten. In een 8.32 is dat niet verstandig omdat er in de stuurkolom ook een neutrale stand is vanwege de electronische vering. Deze registreerde bij mij nu dat ik continu in een bocht reed terwijl ik rechtuit ging. Dat vindt die ouderwetse regelaar niet leuk. Het is even puzzelen om de stuurkolom recht uit te lijnen, maar het is gelukt. Als er vrijdag uitgelijnd wordt zal het laatste stukje wel geregeld worden. Voor vrijdag hoeft er eigenlijk niets meer te gebeuren, de auto is klaar voor de test. Als hij nou meteen goedgekeurd wordt voor het geluid kan ik hem nog door de APK slepen voor Italie.

Written by admin in: Weblog 8.32 SW |

Geen reacties »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Powered by WordPress | LanciaThema.nl Theme | Theme based on Aeros Theme